HJÆLP TIL MASKINSTRIK

Her kan du finde råd & vejledning til maskinstrik. Du finder også forskellige videoer der viser vejledning inden for maskinstrik. Du er også velkommen til at følge mig på YouTube eller Facebook for flere videoer.

Hvorfor købe en strikkemaskine?

Hvilken farmand ville ikke blive glad for en sweaters med norsk mønster? Og hvilken mor ville ikke gerne have en strikket bluse eller en aften kjole? Og hvilken travl husmor har tid til at strikke en sweaters eller en kjole i hverdagen?

Nej vel? Ikke på strikkepinde i hvert fald.

Men muligheden er lige her, med denne fantastiske Silver Reed, kan du nu strikke lige hvad du har lyst til på rekordtid. Denne maskine er den helt ultimative strikkemaskine, hvor du kan strikke hvad du vil, og du kan endda også købe en med elektronik, Designaknit er et pc program, hvor du på ingen tid, kan designe dine egne modeller og mønster, du kan endda også tage et foto af familien og lave det om til masker og rækker, du kan vævestrikke så du kan strikke din egen frakke til vinter.

Maskinstrik er hurtigere end på pinde, det er billigere og giver et fantastisk resultat, med jævn strik.

For at tage prisen på garnet først, så er det langt billigere end håndstrikkegarn, fordi du bruger langt mindre garn, da det har meget længere løbelængde.

På en Silver Reed strikkemaskine, spare du meget tid i strikningen, ift at strikke på pinde, og kommer meget hurtigere frem til et fantastisk resultat.

Nu er der måske mange kvinder, og måske også mænd, der bliver forskrækket, over at se en strikkemaskine og ikke mindst prisen på den, måske har de set en gammeldags strikkemaskine, eller har selv haft en, der ikke virkede optimalt, og er derfor bange for at give sig i kast med en strikkemaskine.

Men det er der slet ingen grund til, det hele går som en leg.

Nu vil nogen måske sige: Det er for dyrt, og jeg får aldrig tjent maskinen hjem, og JO det gør du!! Du lære hurtig og let hvordan maskinen fungere, og du kan nu strikke til alle vennerne, naboer osv, ja det vil hurtig blive en skøn måde at tjene pengene ind på, og du vil hurtig kunne købe alt tilbehør til maskinen.

Og skulle du komme ud for at have brug for lidt undervisning, jamen så er det meget let at ringe til Sailorknit, og få den fornødne undervisning, så du hurtig og enkelt kan lære alle de muligheder der er på strikkemaskinen.

Meget kort, man slår garnet op på strikkemaskinen, sætter hulkort eller Designaknit til, og du kan strikke lige det mønster du ønsker dig, så er det bare at køre slæden frem og tilbage, så indtil du har strikket produktet du ønsker dig, opskrifter har Sailorknit, eller du laver dem selv.

Fx vil du kunne strikke en sok, på bare 20 min, og sy den samme på 5 min, du kan strikke dem lige som du ser dem i butikkerne, ingen sammensyninger i siden, det kræver kun ribapperatet.

Det er ingen sag at strikke sokker, mens manden laver aftensmaden, så har han et par nye sokker til arbejdsdagen efterfølgende, og mens ungerne laver lektie kan du nå at designe en kjole, du kan tage på i byen i weekenden.

Det passer ikke vil nogen sige, men JO! Det gør det bestemt, det går let som en leg.

Her vil jeg fortælle dig en brøkdel, af de muligheder der du har på Silver Reed strikkemaskinerne.

Farvestrik, strukturstrik, glatstrik, knippling og meget meget mere, ja mulighederne er næsten uendelige, det spiller ingen rolle om det er med hulkort eller med pc du strikker, du kan strikke, kjoler, sokker, sweaters endda med rundt bærestykke.

Da maskinen strikker med tyndt garn, som kan give en tyk vullum,  så er det let og enkelt at strikke en flot sommerkjole, eller en tynd cardigan som er lige noget for os med lidt alder, men også en god jakke/frakke, men også en rigtig god lun sweaters.

Silver Reed strikkemaskinen lyder som noget af et eventyr, det ikke bare lyder, men det er et eventyr, det er det helt ultimative strikkeredskab, for dig der er kreativ, men også for dig der ikke længere kan strikke med pinde.

Men hvad er det så, der gør at denne maskine er helt enestående, og helt uundværlig, strikkemaskinen er endvidere let at betjene, selv for et barn, så du kan lære dit barn at strikke på maskine, og de vil snart lære at strikke deres eget tøj.

Til slut vil jeg pointere over for den mand, der synes det er for dyrt et værktøj, i stedet for konen køber det dyre tøj, til naboens sølvbryllup, så kan han med enkelthed sige at, hun kan strikke sig en kjole til dagen, som oveni købet ikke findes andre steder.

Så tøv ikke med at invistere i denne ultimative strikkemaskine, det vil du aldrig komme til at fortryde.

Hvor får jeg råd og vejledning?
Du er altid velkommen til at kontakte mig på info@sailorknit.dk, ringe til mig på 24 78 68 47 eller komme forbi butikken på Smedelundsgade 8B, 4300 Holbæk.
Udover det kan du blive medlem af Facebookgruppen “Maskinstrik uden regler”, hvor jeg forsøger at besvare så mange spørgsmål som muligt. De andre medlemmer er også rigtig søde til at hjælpe.
Hvilken strikkemaskine jeg skal købe?

Du kan købe nye maskiner hos os. Vi anbefaler Sk 840 med Designa Knit og Sk 280 med hulkort. Vi sælger kun nye maskiner og ikke brugte, men vi vejleder gerne hvis du har brug for hjælp til at finde en brugt.

At købe en brugt når man er helt ny, og gerne vil prøve det af, kan være et godt udgangspunkt, MEN man skal bare være sikker på man ikke køber katten i sækken. En god idé er at tage ud at se på maskinen med en, som har forstand på strikkemaskiner. Kender du ikke nogen er du velkommen til at spørge os til råd. Vi står altid klar med god vejledning.

Der findes mange mærker på markedet. Silver Reed er dem, der forhandles i Danmark som nye. De forhandles hos: Sailorknit Disse maskiner sælges både som hulkort og elektronisk, samt som grovstrikker.

Der er som sagt mange forskellige mærker. Brother er nok det mest kendte. De er gode maskiner, dog har de rigtig mange år på bagen. Da produktionen er stoppet for over 20 år siden, er det dermed ofte svære at skaffe reservedele til almindelig ting. Trækbånd, nåle osv kan stadig skaffes. Brother er rigtig gode begynder maskiner.

Knitmarster med hulkort er også rigtig gode begyndermaskiner, her kan det være meget svært at skaffe fx nåle til, især de ældste af dem.

Elektronisk Brother, er også gode maskiner, men har også en del år på bagen, og her skal man tænke alder og elektronik.

Det er ens eget valg hvad man ønsker at investere i, men som minimun skal man helst se maskinen strikke, både glat og mønster, inden man køber. Vælger man at købe en brugt maskine, er det altid godt at have en evt. reserve maskine, hvor man kan pille reservedele fra.

Køber du ny Silver Reed, følger der ubegrænset undervisning med, både som manuel maskine, og som elektronisk.

Køber man brugt Silver Silver Reed, elektronisk med designaknit, skal man huske, at ved ejerskifte skal man betale 1500 kr for ny kode. Hvis der købes i udlandet, kan man komme ud for at man skal have en kode i Danmark. Dette koster min. 1500 kr.

Har man et designa knit, der kun er til håndstrik, koster denne opgradering også.

Gratis undervisning sker kun i butikken i Holbæk. Her vil der stå maskiner til fri afbenyttelse
Kursus uden for huset er med alm. kursus gebyr.

Hjælp til at komme i gang?

Når du køber nye maskiner hos os følger der gratis kurus med. Hvis du køber en brugt et andet sted kan du købe dig til kursus hos de forskellige kursussteder vi har. Vi sælger kun nye maskiner hos Sailorknit.

Strikke grupper på Facebook

Vores Facebook gruppe hedder Maskinstrik uden regler og du er velkommen til at blive en del af gruppen.

Foreninger

Vi har samarbejde med Famserne..Vi giver 10% rabat til aktive medlemmer

FOR FLERE VIDEOER OG HJÆLP, FØLG MIN YOUTUBE KANAL HER

Opskriftsforståelse

Opskriftsforståelse er en video for dig der vil lære at læse diagram

maskinstrik guides

Denne video viser dig, hvordan du strikker en ombukket kant, i forlængelse af en halsrunding.

Vil du lære at strikke trådelace?
Se mere i videoen her.

I denne video ser du hvordan du skifter nåle på en strikkemaskine

SE ALLE VIDEOER HER