Strikkemaskine

Vidste du at det var muligt at få din strikke maskine finanseret hos spar express? kontakt os og hør mere

Vi sælger både strikkemaskiner og tilbehør samt reparerer strikkemaskiner. Er du i tvivl, om du skal investere i en strikkemaskine, så har du også mulighed for at leje en ældre strikkemaskine hos os. Se mere omkring dette herunder.

Det er nu muligt at få strikkemaskiner og tilbehør sendt til lande uden for EU

Salg af strikkemaskiner

Udlejning af strikkemaskiner

Kontakt os, hvis du ønsker at leje en strikkemaskine. Du kan kontakte os på tlf. nr.: 2478 6847 eller på e-mail: info@sailorknit.dk

Tilbehør til strikkemaskiner

Strikkemaskiner

Vendenåle

DKK 30,00
Tilbud
DKK 700,00 DKK 600,00

Strikkemaskiner

Ribapparat SRP 60 N

DKK 6.800,00

Strikkemaskiner

Nålebremse standard

DKK 250,00

Strikkemaskiner

KLAPLOD

DKK 54,00

Strikkemaskiner

Hulslæde til SK 280

DKK 2.800,00

Strikkemaskiner

Hulkort tang

DKK 299,00

Strikkemaskiner

HULKORT med 24 huller

DKK 125,00

Strikkemaskiner

KRYDSNØGLE APPARAT

DKK 349,00

Strikkemaskiner

Farveveksler YC6

DKK 3.900,00

Strikkemaskiner

Designaknit 9

DKK 4.400,00
[/row]

Råd og vejledning

Hvor får jeg råd og vejledning?
Du er altid velkommen til at kontakte mig på info@sailorknit.dk, ringe til mig på 24 78 68 47 eller komme forbi butikken på Smedelundsgade 8B, 4300 Holbæk.
Udover det kan du blive medlem af Facebookgruppen “Maskinstrik uden regler”, hvor jeg forsøger at besvare så mange spørgsmål som muligt. De andre medlemmer er også rigtig søde til at hjælpe.
Råd om hvilken maskine jeg skal købe?

Du kan købe nye maskiner hos os. Vi anbefaler Sk 840 med Designa Knit og Sk 280 med hulkort. Vi sælger kun nye maskiner og ikke brugte, men vi vejleder gerne hvis du har brug for hjælp til at finde en brugt.

At købe en brugt når man er helt ny, og gerne vil prøve det af, kan være et godt udgangspunkt, MEN man skal bare være sikker på man ikke køber katten i sækken. En god idé er at tage ud at se på maskinen med en, som har forstand på strikkemaskiner. Kender du ikke nogen er du velkommen til at spørge os til råd. Vi står altid klar med god vejledning.

Der findes mange mærker på markedet. Silver Reed er dem, der forhandles i Danmark som nye. De forhandles hos: Sailorknit, Junogarn, AC strik samt hos Karen på Møn. Disse maskiner sælges både som hulkort og elektronisk, samt som grovstrikker.

Der er som sagt mange forskellige mærker. Brother er nok det mest kendte. De er gode maskiner, dog har de rigtig mange år på bagen. Da produktionen er stoppet for over 20 år siden, er det dermed ofte svære at skaffe reservedele til almindelig ting. Trækbånd, nåle osv kan stadig skaffes. Brother er rigtig gode begynder maskiner.

Knitmarster med hulkort er også rigtig gode begyndermaskiner, her kan det være meget svært at skaffe fx nåle til, især de ældste af dem.
Nyere fx 360, kan visse dele til Silver Reed bruges, men igen er de ældre, og kan være slidte.

Elektronisk Brother, er også gode maskiner, men har også en del år på bagen, og her skal man tænke alder og elektronik.

Det er ens eget valg hvad man ønsker at investere i, men som minimun skal man helst se maskinen strikke, både glat og mønster, inden man køber. Vælger man at købe en brugt maskine, er det altid godt at have en evt. reserve maskine, hvor man kan pille reservedele fra.

Køber du ny Silver Reed, følger der ubegrænset undervisning med, både som manuel maskine, og som elektronisk.

Køber man brugt Silver Silver Reed, elektronisk med designaknit, skal man huske, at ved ejerskifte skal man betale 1500 kr for ny kode. Hvis der købes i udlandet, kan man komme ud for at man skal have en kode i Danmark. Dette koster min. 1500 kr.

Har man et designa knit, der kun er til håndstrik, koster denne opgradering også.

Gratis undervisning sker kun i butikken i Holbæk. Her vil der stå maskiner til fri afbenyttelse
Kursus uden for huset er med alm. kursus gebyr.

Hjælp til at komme igang?

Når du køber nye maskiner hos os følger der gratis kurus med. Hvis du køber en brugt et andet sted kan du købe dig til kursus hos de forskellige kursussteder vi har. Vi sælger kun nye maskiner hos Sailorknit.

Strikke grupper på Facebook

Vores Facebook gruppe hedder Maskinstrik uden regler og du er velkommen til at blive en del af gruppen.

Foreninger?

Vi har samarbejde med Garnførerne og Famserne..Vi giver 10% rabat til aktive medlemmer